Potpurri på barntapeter.

barntapet

1. Les contemplatives (Rödluvan) 2. Sandra Isaksson (ABC) 3. Aime Wilder (Moln & dockor)  4. Färg & Form  (Gunilla Axéns moln) 5. Stina Wirsén (Kojan och Papegojan) 6.Sandberg tapeter (Rosa moln med bård) 7. Ferm living (Fina figurer)

Som lovat från tidigare inlägg kommer här ett potpurri av barntapeter. Jag vill gärna dela med mig av denna kreativa konst för våra små som jag har stött på under mina egna efterforskningar. Jag föll ju handlöst för Lisa Bengtsson ”Tillsammans” och står fast att det var det bästa valet. Dock finns det forfarande så mycket fint och man kan göra det hur personligt som man vill.

1. Från franska Les contemplatives kommer den lilla rödluvan som kan göra vilket litet barnrum som helst sockersött. Varumärket har en mängd andra lika fina alternativ att välja mellan. 2. Sandra Isaksson är en svensk tjej bosatt i England (som för övrigt kommer från samma lilla ort som jag på Västgötaslätten) och har ett tilltalande grafiskt uttryck som känns både tufft och flörtigt. 3. Aimé Wilder är en amerikansk tjej som har ett brett utbud på snygga tapeter både till barn och vuxna. 4. Färg & Form har en brett sortiment av Gunilla Axéns klassiska moln, även som tapet. 5. Tapeten ”Tillsammans” hade stor konkurrens av Stina Wirséns otroligt charmiga tapeter med mina absoluta favoritfigurer i barnbokslitteraturen; De små brokiga. Dessutom har tapeten ett lika charmigt namn: ”Utanför kojan, bredvid papegojan”. 6. Sandberg tapeter har länge varit duktiga på tapeter till barnrum. Här ett superfint alternativ till Gunilla Axéns moln. 7. Ferm living är ett annat favoritmärke. Grafiskt enkelt och med mycket charm.

Kommentera

