Sommartid=utomhustid

Med våren och värmen är det inte bara naturen som vaknar till liv, så gör även vi människor. Vi lämnar de ombonade inomhusmiljöerna och flyttar istället ut.

Något av det bästa med min lägenhet är balkongen högst upp på tredje våning. Vänd mot söder är jag den på gatan som har möjlighet att njuta av solen allra längst.

Efter att föregående helg ha tagit mig för projektet att skura den ren efter hösten och vintern, var det en fröjd att i dagarna äntligen få ta mig an det finstilta och göra den än mer mysig och hemtrevlig. Med små enkla medel förvandlades den tidigare så tråkiga balkongen till en liten oas, på vilken jag kommer att njuta av många långa och fina sommardagar och kvällar framöver.

balkongbalkong

After a long autumn and winter I have finally brought life back to my balcony. With small and simple details it is now a peaceful and cosy place where I will spend lots of sunny days and night from now on.

 

Kommentera

