Trudes blommor

nejlika

På fredagar köper jag nästan alltid hem ”färska” blommor ofta hamnar de i första bästa vas eller burk eller det som finns i krokarna.  Jag har absolut noll koll på hur man ska beskära och ha sig, men ett klipp med saxen brukar funka fint.

Trude

Min vän Trude däremot hon har stenkoll på detta med arrangemang och om jag en dag gifter mig så hoppas jag att hon vill binda min brudbukett!

Trude02

Trude har gått en kurs på Folkuniversitetet i Oslo, där man fick lära sig olika tekniker och smarta trix. Jag vet inte om det finns någon liknande här i Sverige men om det gör det skulle jag gärna gå!

2 thoughts on “Trudes blommor

  1. Fantastiskt vackert! Tänker ofta att jag skall unna mig färska blommor som en liten extra lyx i vardagen. Dock är det svårt att få tanke till handling…Du kan kanske påminna mig på fredag😉

Kommentera

