Ta vara på kornischen

josefin_cinema miniMinns ni mitt första inlägg, där jag visar hur vi använt en fönsterkornisch som en dramatisk ridå framför tv:n?

Family Living, en jättefin tidning som är ett frisk fläkt bland alla andra inredningtidningar. Tack vare att den riktar sig mot familjer med små barn tillåter den sig att ha lite humor i inredningen. Det tilltalar mig verkligen, även om jag inte har några egna barn att inreda för. Jag satt och bläddrade i det senaste numret och vad hittar jag där, om inte en kornisch! Känns kul att flera har upptäckt vilka möjligheter denna bortglömda inredningsdetalj har!

20130421-141512.jpg

I detta utförandet har den blivit en ursnygg garderob, i ett barnrum. Varför begränsa sig till barnrummet, vi vuxna måste ju också få ha lite kul! Kör på, kreera hejvilt, våga mera humor!

Keep your eye out for a cornice next time you visit your favorite thrift store. The decorative molding usually crowns your window but the possibilities of how to use it are endless!

Kommentera

