Mera glimtar från konstrundan i Majorna

20130421-084956.jpg
Kan inte låta bli att lägga in ytterligare lite glimtar från konstrundan. Även jag var på plats tack vare tips från Isabel. Är man sugen på lite fin konst så är den även igång idag. Samlingsutställningen visas i Göteborgs maffigaste lokal vid Röda sten under Älvsborgsbron. Både platsen och lokalen är helt hisnande.

20130421-085348.jpg
Min absoluta favorit var Anna Törnqvist (bilden uppe till vänster) som visade helt magiska akvareller. I hennes ateljé var det ännu mer magi. Önskar jag hade haft en sisådär extra 7000-göra-vad-du-vill-buffert för då hade jag tagit med mig de fantastiska tranorna i cerise. Ja, jag har pippi på fåglar.. Utställningen visade så mycket fint så inte ens en tiondel får plats i detta inlägg. Har ni möjlighet att ta en dagsutflykt till Göteborg är detta ett hett tips.

One thought on “Mera glimtar från konstrundan i Majorna

  1. Rostiga trappan bilden är kanon. Djur-konsten helt underbar. Kollade upp konstnären du länkat till, hon gör härliga bilder, verkligen!

Kommentera

