En poetisk installation

Image

Jag följer Paris Review på Facebook, rekommenderas varmt! Där hittade jag ett inlägg som jag föll för med hull och hår. Bokryggspoesi. Smaka på det ordet! Varför spela Alfapet när man har en bokhylla att dikta med? Bjud hem vännerna, samlas kring bokhögarna och dikta på!! Mitt bidrag är ett hastverk som börjar i moll och slutar i dur.  För mersmak kolla in Nina  Katchadourian och hennes Sorted Books Project. 

 

Bok Title Poetry! Perfect for a happening with friends! Define your book shelf in a brand new way!! Here: The sadness per capita. No simpler than this. Old sins do rock!

7 thoughts on “En poetisk installation

    • Jag hittade dessa i bara en av jättemånga boklådor på Emmaus… På ett kick. Och billigt var det med. Kanske stämma träff med kompisar och ta med en schackklocka och dikta right on the spot. Och gå på krogen efteråt. Typ.

  1. Va fint! Verkligen en bra idé, om jag bara läste lite böcker skulle jag ha kontrat med lite poesi direkt. Kanske får rota runt bland sambons böcker istället..!

  2. Men vilken underbar idé! Kanske skulle ta och organisera om lite i min bokhylla…om inte annat så har jag ett fantastiskt upplägg för nästa kompisträff!

Kommentera

